img_1133

El Maya Precision Bass Japan 1970’s

2100zł /512E

Porządny instrument w przystępnych pieniądzach!

Jest to wysoki model El Maya wyprodukowany w Japonii w latach 70-tych.

Dla nie wtajemniczonych większość Japońskich manufaktur miało w swojej ofercie zarówno budżetowe tanie basówki ze sklejki z osprzętem i pikapami nadającymi się do wymiany na dzień dobry – cieniutkim miękkim akrylowym lakierem i ogólnie kiepskim wykonaniem.

Po drugiej stronie były „luksusowe” basówki takie jak ta – z litego porządnego drewna z ewentualnie cienkim topem, prawilnym kształtem i menzurą, świetnym pikapem alnico, siodełkiem wykonanym z kości i dużymi kluczami. Progi bardzo ładnie nabite, grubszy twardy poliuretanowy lakier i klasycznym mostkiem.

Niestety część muzyków sobie nie zdaje sprawy, że różnica cenowa między takimi gitarami w momencie ich zakupu w latach 70-tych to było 2 a nawet 3- krotność ceny.

Dzięki takim gitarom japońskie instrumenty mają taką dobrą renomę.

Jest też druga strona medalu – lata świetności tych instrumentów już dawno minęły – często są bardzo zaniedbane i wymagają remontu. Bez tego zazwyczaj gra na nich jest niewygodna i nie dają wszystkiego na co je stać – zły set-up wysoka akcja, głuche struny, problemy z elektroniką itp.

Ten instrument jest już po kompleksowej renowacji:

-Szlif, zaokrąglanie i polerka progów
-Korekta siodełka
-Ekranowanie elektroniki
-Czyszczenie i konserwacja elektroniki
-Polerka osprzętu
-Polerka lakieru
-Smar na kluczach
-Nowy pickguard
-Nowe Gniazdo
-Nowe struny
-Pro set-up.

Maya ma jesionowy korpus i klonowy całkiem wygodny gryf. Jak na jesion nie jest bardzo ciężka. Brzmienie jasne żywe i z punchem

Polecam!

A decent instrument in a reasonable price!

It is a hi-end model El Maya made in Japan in 1970s.

For the uninitated, most Japanese manufactures had in their offer both budget cheap plywood basses with hardware and pickups which need a replacement from the beginning – with a soft and thin acrylic lacquer and generally – not well made.

On the other side there were a „luxury” versions like this one – decent solid piece of wood with possibly a thin top, nice shape and scale lenght, great alnico pickup, bone nut and large tuners. Frets are finished very well, it also has a thicker hard polyurethane lacquer and classic bridge.

Unfortunately some musicians do not realize that the price difference between such guitars at the time of their purchase in the 1970s was two or even three times the price.

Thanks to such guitars Japanese instruments have such a good reputation.

There is also the ither side – years of splendor of these instruments have passed – they are often very neglected and require renovation. Without that they can be very uncomfortable and do not sound as they should – bad set-up, ‚dead’ strings, problems with electronics, etc.

We took care about this one and it is already after a comprehensive renovation.
– frets leveling, crowning and polishing
– nut adjustment
– electronics copper shielding
– cleaning and maintenance of electronics
– hardware polishing
– finish polishing
– tuners oiling
– new pickguard
– new jack socket
– new strings
– professional setup

Maya jas an ash body and maple neck, quite comfortable. As for ash body it is not so heavy. It has a very vivid sound with a nice punch.

Kliknij by zobaczyć jak przygotowujemy każdy nasz instrument / Click to see how we prepare each of our guitars:

rg_03