CENNIK
POZIOM 1
-
demontaż/ montaż osprzętu
-
usuwanie starego lakieru z korpusu
-
lakierowanie korpusu
-
lakierowanie gryfu
-
postarzanie osprzetu
-
Pełny set-up
POZIOM 2
-
demontaż/ montaż osprzętu
-
usuwanie starego lakieru z korpusu
-
lakierowanie korpusu
-
lakierowanie gryfu
-
postarzanie osprzetu
-
Pełny set-up
POZIOM 3
-
demontaż/ montaż osprzętu
-
usuwanie starego lakieru z korpusu
-
lakierowanie korpusu
-
lakierowanie gryfu
-
postarzanie osprzetu
-
Pełny set-up
POZIOM 4
-
demontaż/ montaż osprzętu
-
usuwanie starego lakieru z korpusu
-
lakierowanie korpusu
-
lakierowanie gryfu
-
postarzanie osprzetu
-
Pełny set-up
DLACZEGO NITRO?
Jak wiadomo, lakier jest \ niezwykle istotnym elementem gitarowej układanki – dlatego przez lata przetestowaliśmy różne rodzaje wykończeń – i bazując na ponad dekadzie doświadczenia wypracowaliśmy naszą unikalną recepturę, opartą na rozwiązaniach Fendera z przełomu lat 60-70tych – z tą różnicą, że nasz lakier jest jeszcze cieńszy.
Używamy cienkiego, ale twardego sealera, którego zadaniem jest zalanie porów drewna oraz wygładzenie powierzchni (oprócz tego, cienka warstwa twardego podkładu wyciąga z gitary całe pasmo z dużą ilością góry). Na to kładziemy cieniutką warstwę nitro, które oczywiście nadaje kolor – i przy okazji wygładza ostrość górnego pasma.
Dziś, większość producentów wykańcza gitary w poliuretanie i poliestrze. Lakiery te cechuje duża odporność na uszkodzenia mechaniczne, a także rysy, chemikalia czy promienie UV i pod tym względem jest to zdecydowanie lepsza opcja niż nitro, choć wygląda nieorganicznie i plastikowo. Poza aspektem wizualnym, istotną wadą nowoczesnego wykończenia jest jego grubość, która potrafi dodać gitarze więcej masy, niż się przeważnie wydaje. W dzisiejszych czasach bowiem grubość lakieru niekiedy przekracza 1mm, a należy jeszcze doliczyć o wiele grubszą warstwę nowoczesnego podkładu!
Czemu w takim razie używamy lakieru nitro – technologii tak starej, że można ją nazwać antykiem, a do tego wymagającej dużo większego nakładu pracy i czasu? Otóż nitro ma zupełnie inne walory estetyczne – nie wylewa się w taką „szklankę”, za to wygląda bardziej organicznie. Jako, że jest to lakier jednoskładnikowy (utwardzający się poprzez odparowywanie rozpuszczalnika, bez innych dodatków), to ma znacznie niższą odporność na chemikalia i uszkodzenia. Te pozorne minusy są dla nas wybitnie korzystne – albowiem nam zależy na vintage’owym wyglądzie i autentycznym postarzeniu, a także – czy raczej przede wszystkim – na brzmieniu! Ale…
CUSTOM RELIC SERVICES
Gitara postarzana to instrument, który został celowo przygotowany w taki sposób, aby zyskać wygląd długo i intensywnie używanego. Proces ten ma na celu odwzorowanie naturalnego starzenia się gitary poprzez chociażby ubytki i pęknięcia lakieru czy patynę lub rdzę na osprzęcie.
Lekkie postarzanie
Średnie postarzanie
Koń pociągowy
Tak wygląda gitara, która niezbyt często ląduje w futerale.
Duże postarzanie
Gitara po przejściach
Gitara, którą pożyczyłeś koledze. Dlatego już nie jest twoim kolegą.
Ogromne postarzanie
Gitara, która była twoim „oczkiem w głowie”. A przynajmniej tak mówiłeś.