Skip to content

Instrumenty z japońskim rodowodem i polską duszą

Bazując na ponad dekadzie doświadczenia w renowacji i serwisowaniu gitar, zebraliśmy całą naszą wiedzę i stworzyliśmy autorską linię instrumentów, które oddają autentyczny charakter vintage’owych gitar.

Do produkcji naszych instrumentów używamy jedynie wysokiej jakości drewna. Korzystamy przy tym z klasycznych połączeń – korpusy produkujemy z olchy lub z jesionu, a gryfy z klonu i palisandru. Formatki otrzymujemy z grubsza wycięte i wyfrezowane, które dokładnie szlifujemy i kształtujemy – a każdą, nawet najdrobniejszą krzywiznę wykańczamy ręcznie – bowiem cechuje nas dbałość o najdrobniejsze detale oraz zależy nam na unikalnym charakterze każdej gitary czy basu z naszej stajni.

Nasze korpusy wykańczamy według wypracowanej przez nas na przestrzeni lat metody – po obróbce i konturowaniu drewna kładziemy na nie cienką, ale twardą warstwę sealera, na której ląduje oczywiście lakier nitro. Grubościami poszczególnych warstw można w pewien sposób „regulować” pasmo, jakim będzie grała gitara; dla przykładu, nieco grubszy sealer sprawi, że instrument będzie nieco cięższy i zyska w dolnym paśmie, a „dzwon” pojawi się trochę niżej.

Do każdego korpusu indywidualnie dopasowujemy najlepiej dopełniający kompozycję gryf – od stylów najbardziej klasycznych, po gryfy zdobione ciemnym lub jasnym bindingiem, perłowymi markerami, gryfy ręcznie bejcowane czy nawet z główkami w wykończeniu dopasowanym do koloru korpusu. Nasze gryfy również wykańczamy w miodowo-bursztynowym nitro, a także je postarzamy.
Osprzęt, który stosujemy w naszych instrumentach, to wielokrotnie przetestowane przez nas komponenty wysokiej jakości. Przykładowo, w basach stosujemy m.in. japońskie klucze Gotoha ze względu na ich masę (gdyż ciężkie klucze zmieniają rezonans instrumentu w dolnym paśmie), a także szeroką gamę mostków: od klasycznych Gotohów o nieco nosowym charakterze, po mostki Omega czy Badass zapewniające szlachetną górę i fortepianowe brzmienie, przy jednoczesnym zachowaniu vintage’owego charakteru. W gitarach montujemy z kolei mostki z mosiężnymi lub stalowymi siodełkami, zależnie od oczekiwanego poziomu „szklanki” w brzmieniu.
Ogromny wpływ na brzmienie gitary mają również przetworniki – w końcu to one są pierwsze w całym łańcuchu elementów przenoszących sygnał! Dlatego w naszych instrumentach montujemy wiele różnych rodzajów pikapów – od ciemnych i tłustych, po bardzo jasne; od dynamicznych po bardzo skompresowane. Podłączamy je do wysokiej jakości elektroniki – używamy potencjometrów CTS, przełączników CRL, wtyków Puretone Jack oraz przewodów Gavitt w bawełnianym oplocie. Wszystkie nasze Buzzy także ekranujemy miedzą, aby do absolutnego minimum zniwelować zewnętrzną interferencję i przesłać do wzmacniacza jedynie to, co najlepsze.

BUZZ DRAGONFLY

BUZZ HORNET

BUZZ HORNET 51

BUZZ YELLOWJACKET

BUZZ GRASSHOPPER

BUZZ MOSQUITO

BUZZ BUTTERFLY