Skip to content

Yamaha SL500S Japan 1970s Birdseye Maple 3700 zł 860 EUR ​

Yamaha SL500S Japan 1970s Birdseye Maple – 3700zł / 860EUR
Zapnij pasy, bo przed Tobą prawdziwa perełka! Ta Yamaha Singlecut to nie tylko kawałek drewna do grania, ale prawdziwe dzieło sztuki – top z klonu to mistrzostwo świata, trochę Burl, trochę Birdseye, po prostu zjawiskowy!
Wykonana w Japonii na przełomie lat 70/80, a dokładniej to z końcówki lat siedemdziesiątych. Korpus wykonany z Aghatis, czyli Japońskiej odmioany mahoniu. Gryf klonowy z palisandrową podstrunnicą, oba ozdobione kremowym bindingiem. Markery na podstrunnicy w kształcie korony, jakby król rocka sam miał na niej grać.
Elektronika to klasyka: 2xVol, 2xTone, 3-way switch. Humbuckery jakby DiMarzio Super Distortion, ale z japońskim twistem. Mostek to tune-o-matic, jak za dawnych, dobrych czasów, z solidnych stopów, nie jakieś plastikowe gówno, które teraz wciskają w nowszych modelach. Klucze trzymają strój, jakby to była kwestia honoru.
Gryf jest chudy i sportowy, idealny dla tych, którzy mają ręce jak Japończycy – czyli dla nas, normalnych ludzi, to jakbyś grał na wyścigowym rowerze.
Stan? Wizualnie i technicznie – bomba! Przeszła nasz serwis bez żadnych niespodzianek. Oto, co zrobiliśmy:
Czynności wykonane przy gitarze:
-Szlif, zaokrąglanie i polerka progów
-Polerka lakieru
-Polerka osprzętu
-Czyszczenie i konserwacja podstrunnicy
-Czyszczenie i konserwacja elektroniki
-Nowe gniazdo
-Nowe struny
-Pro set-up

Buckle up, because you’re looking at a true gem! This Yamaha Singlecut isn’t just a piece of wood for playing; it’s a work of art – the maple top is world-class, a bit of Burl, a bit of Birdseye, simply breathtaking!
Made in Japan at the turn of the 70s/80s, more specifically from the late seventies. The body is made of Aghatis, which is a Japanese variant of mahogany. The maple neck with a rosewood fingerboard, both adorned with cream binding. The fingerboard markers are in the shape of crowns, as if the king of rock was meant to play it himself.
The electronics are classic: 2xVol, 2xTone, 3-way switch. The humbuckers are like DiMarzio Super Distortions, but with a Japanese twist. The bridge is a tune-o-matic, just like in the good old days, made from solid alloys, not the plastic crap they use in newer models. The tuners hold the tune as if it were a matter of honor.
The neck is slim and sporty, perfect for those with hands like the Japanese – or for us normal folks, it’s like playing on a racing bike.
Condition? Visually and technically – it’s a bomb! It passed our service without any surprises. Here’s what we did:
Work done on the guitar:
Fret leveling, shaping, and polishing
Lacquer polishing
Hardware polishing
Fingerboard cleaning and conditioning
Electronics cleaning and maintenance
New jack
New strings
Professional setup

Intrested in buying? Contact us:

Zainteresowany zakupem? Skontaktuj się z nami:

Ready to Rock & Roll

See the entire restoration & setup process of every guitar that leaves our shop Zobacz kompletny proces odnawiania i setupu, który przechodzi każda gitara opuszająca nasz sklep

Ready to Rock & Roll

Instruments that come to the Guitar Restaurant undergo a complete makeover in various forms and editions. Old guitars start to look like new, and in some cases, new guitars begin to look like old ones. Click here to see a part of the work we perform on guitars Instrumenty, które trafiają do Restauracji Gitar, przechodzą pełną metamorfozę w różnych formach i edycjach. Stare gitary zaczynają wyglądać jak nowe, a w niektórych przypadkach nowe gitary zaczynają wyglądać jak stare. Kliknij tutaj, aby zobaczyć część prac, które wykonujemy na gitarach.
RG WorkshopWarsztat RG