buzz_guitars

BUZZ to instrumenty z Japońskim rodowodem i Polską duszą

Wykorzystując  nasze wieloletnie doświadczenie z renowacją, konstrukcją i lakierowaniem gitar elektrycznych zebraliśmy wszystko co najlepsze i stworzyliśmy  linię instrumentów, które oddają charakter vintydżowych gitar produkowanych w latach 60-70.

Kliknij by zobaczyć ARCHIWUM

Kliknij by zobaczyć PRÓBKI

BUZZ WASP

BUZZ HORNET

BUZZ HORNET 51

BUZZ DRAGONFLY

BUZZ GRASSHOPPER

BUZZ MOSQUITO

BUZZ YELLOWJACKET

BUZZ MOSQUITO C

Drewno na nasze instrumenty pochodzi z Japonii i jest przygotowywane przez manufakturę, która jest w dużej mierze odpowiedzialna za sukces Japońskich instrumentów produkowanych w latach 80-tych.

Lata doświadczenia i praktyki sprawiają, że gryfy i korpusy pod kątem wykonania to najwyższa półka. Widząc jakie drewno stosują producenci masowo produkujący  gitary (przelakierowaliśmy kilkaset instrumentów). Mogę śmiało powiedzieć, że to z czego robimy gitary jest dwie klasy wyżej.

Drewno, które otrzymujemy jest w stanie wyciętym i surowym. Jest przez nasz szlifowane, wykańczane, obrabiane są progi, binding wykonujemy siodełka i  lakierujemy.

Lakier jest kluczowy dla brzmienia –  tak samo jak dobre drewno.

Testowaliśmy różne materiały  próbując odtworzyć starą technologię lakierowania (Dlaczego nowe gitary nie brzmią jak te stare?:) )

Znaleźliśmy taką kombinację, która brzmi najlepiej:

Żywa góra – która moim zdaniem definiuje jakość instrumentu. Stare dobrze rozegrane instrumenty cechują się dużą ilością górnego pasma, które jest bardzo plastyczne.

Zwarty środek – który jest równie ważny i decyduje o tym czy instrument przebija się i w jaki sposób to robi.

Stabilny twardy dół, który jest przede wszystkim selektywny i równy w całym paśmie.

Stosujemy bardzo twardą kombinację sealera o średniej grubości, który daje solidny dół i szklistą górę, na to kładziemy cienką warstwę nitro, która delikatnie łagodzi wysokie pasmo i eksponuje środek. Grubościami poszczególnych warstw jestem w pewien sposób „regulować” pasmo jakim będzie grała gitara. Np. nieco grubszy sealer sprawi, że gitara będzie nieco cięższa i będzie miała potworny dół, a „dzwon” w górnym  paśmie pojawi się trochę niżej itp.

Sealer  + lakier , które kładziemy na gitary jest cieńszy niż sam lakier w znacznej większości instrumentów.

Lakier ma taki sam wpływ na brzmienie jak drewno, pikapy czy mostek.

Współcześnie lakierowane instrumenty są pokryte w zasadzie grubą warstwą plastiku, po to aby pracownik w fabryce miał dużo „zapasu” w razie jakby się gdzieś przeszlifował podczas obróbki. Nieraz grubośc tego lakieru dochodzi do  2mm! (sam lakier) pod tym drugie tyle podkładu.

Osprzet, który stosujemy w naszych instrumentach to  też wielokrotnie przetestowane przez nas komponenty wysokiej jakości.

Stosujemy japońskie klucze gotoha ze względu na ich  jakość oraz wagę. Ciężkie klucze na główce zmieniają rezonans instrumentu w dolnym paśmie – trochę jak zainstalowanie „Fat Fingera”.

Jeśli chodzi o mostki do gitar basowych – sprawdziliśmy większość dostępnych produktów i wybraliśmy 3 najlepsze:

-Gotoh w klasycznym stylu ze spiralnymi siodełkami, który daje nieco „nosowe” brzmienie i jest najfajniejszą opcją do flatów –daje  fajny „karton w brzmieniu”

-Omega/Badass – mostek, który daje szlachetną górę i „fortepianowe” brzmienie, przy czym w żaden sposób nie  zabiera nic z „vintydżowego” brzmienia.

-Gotoh seria 201 – która jest półśrodkiem między tymi dwiema opcjami.

W gitarach stosujemy klasyczne mostki z mosiężnymi siodełkami, lub stalowymi, jeśli ktoś lubi ostrą szklankę w brzmieniu.

Przetworniki – nasza ogromna wiedza jest do waszej dyspozycji, od ciemnych lecz dynamicznych i skompresowanych brzmień po mega jasne z lekko podciętym dołem – do grania na starych lampowych wzmacniaczach. Stosujemy przetworniki Dimarzio, Fender, Bartolini, Gotoh oraz Seymour Duncan.